FAQ
1. Què és una Assemblea Ciutadana pel Clima?
És un exercici de democràcia participativa i deliberativa en què un grup representatiu de persones seleccionades a l’atzar es reuneix per informar-se, deliberar i elaborar conclusions i propostes sobre un tema rellevant per a la societat que representa. Les assemblees ciutadanes són una eina d’innovació democràtica utilitzada en diferents països del món.
2. Quin és l’objectiu de l’Assemblea Ciutadana pel Clima de Mallorca?
L’Assemblea Ciutadana pel Clima de Mallorca té el mandat de formular recomanacions i propostes enfront del canvi climàtic que seran traslladades al govern autonòmic i al Consell Insular de Mallorca. També pot passar que algunes propostes siguin d’àmbit municipal, estatal o europeu. El debat de l’Assemblea s’articularà entorn de la següent pregunta:
“Què necessitam fer a Mallorca, abans del 2030, per afrontar l’emergència climàtica de manera efectiva i socialment justa?”
3. Qui forma part de l’assemblea?
El grup de l’Assemblea Ciutadana estarà format per 60 persones de més de 16 anys, seleccionades aleatòriament a partir d’un sorteig cívic. Les persones escollides suposen una mostra representativa de la població de Mallorca en termes de gènere, edat, nivell socioeconòmic, estudis i procedència geogràfica.
4. Què implica formar part de l’assemblea?
Si ets seleccionat/a per formar part de l’assemblea, tindràs l’oportunitat de poder tenir un debat segur, divers i inclusiu, rebre informació acurada sobre el canvi climàtic de la mà de persones expertes i participar en la deliberació i l’elaboració de propostes que seran presentades a les institucions públiques de les Balears. Participar en l’assemblea t’ofereix una oportunitat única per fer sentir la teva veu i proposar com t’agradaria que fos el futur de Mallorca. Se celebraran 5 sessions en total (19 de novembre, 3 de desembre, 14 de gener, 28 de gener i 18 de febrer), a cinc municipis de l’illa. Les persones participants rebran 60€ per sessió. També hi haurà servei de d’àpats i es disposa d’ajudes al transport i servei de guarderia, si ho necessites.
5. Què faig si he rebut una carta d’invitació a formar part de l’Assemblea?
S’han enviat de manera aleatòria 10.000 cartes d’invitació a participar en el sorteig cívic per constituir l’Assemblea. La carta no implica un compromís ni assegura la participació en l’Assemblea. Si has rebut la carta i desitges participar, has de confirmar el teu interès telefonant al número 971 596 024 (de dilluns a divendres de 10-18h, a partir del dimecres 19 d’octubre).
Data límit de recepció d’inscripcions dia 28 d’octubre per telèfon i dia 30 d’octubre a través del formulari web.
6. Rebre una carta d’invitació, implica formar part de l’Assemblea?
No. Rebre una carta implica que has estat seleccionat/a com a part de la mostra representativa de l’illa de Mallorca. Si vols participar, és necessari que confirmis el teu interès, aportant les teves dades per a entrar a formar part del sorteig cívic per a la selecció de les 60 persones que constituiran l’Assemblea.
Confirma el teu interès: telefonant al número 971 596 024, (de dilluns a divendres de 10-18h, a partir del dimecres 19 d’octubre), o emplenant aquest formulari.
Data límit de recepció d’inscripcions dia 28 d’octubre per telèfon i dia 30 d’octubre a través del formulari web.
7. Si no he rebut cap carta, puc entrar en el sorteig cívic?
Sí! Si tens interès a participar en aquesta experiència pionera de participació ciutadana, crida al 971 596 024 (de dilluns a divendres de 10-18h, a partir del dimecres 19 d’octubre).
Data límit de recepció d’inscripcions dia 28 d’octubre per telèfon i dia 30 d’octubre a través del formulari web.
8. Puc participar si no tinc coneixements sobre el canvi climàtic?
Sí! No és necessari tenir cap coneixement previ sobre els temes que es debatran. Tota la informació rellevant per a l’Assemblea serà aportada durant les sessions gràcies a la col·laboració de persones expertes i a través de les discussions.
9. Hi ha alguna compensació per formar part de l’assemblea?
Les persones participants rebran 300€ per participar en les cinc sessions. També hi haurà servei de servei d’àpats i es disposa d’ajudes al transport i servei de guarderia en cas necessari.
10. Què puc fer si necessit algun suport especial?
Si tens problemes de mobilitat, auditius, visuals, o altres; o dificultats per a la conciliació familiar, és a dir si tens a càrrec persones majors, dependents o menors i no tens qui s’ocupi d’elles en el dia de la sessió, posa’t en contacte amb nosaltres: assembleapelclima@uib.eu o 971 596 024, (de dilluns a divendres de 10-18h, a partir del dimecres 19 d’octubre), i intentarem donar-te el suport necessari perquè això no sigui un impediment per participar.
11. Com puc participar?
Si tens 16 anys o més i vius a Mallorca, confirma el teu interès a participar en el sorteig trucant al telèfon 971 596 024 (de dilluns a divendres de 10-18h, a partir del dimecres 19 d’octubre), o a la web: assembleapelclima.uib.cat. Si ets una de les 60 persones seleccionades, ens posarem en contacte amb tu i et facilitarem tots els detalls sobre la teva participació.
Data límit de recepció d’inscripcions dia 28 d’octubre per telèfon i dia 30 d’octubre a través del formulari web.
12. Què passarà amb els resultats de l’Assemblea?
Les propostes i recomanacions que acordi l’Assemblea es faran públiques i seran presentades als governs insular i autonòmic, perquè informin el procés d’elaboració de polítiques enfront del canvi climàtic.
13. Qui és a càrrec de l’Assemblea?
L’Assemblea està coordinada per un equip multidisciplinari de la Universitat de les Illes Balears i és finançada pel Consell Insular de Mallorca i el Govern de les Illes Balears.